Saturday, October 25, 2008

Kuidas ma pulmas käisin



Isa õde Anne oli keskkooli ja kaubanduskooli lõpetanud, töötas Väike-Maarjas poes ja oli endale peigmehe leidnud. Jaanipäeval 1961 korraldati maal suured pulmad. Mulle õmmeldi sinisetäpiline siidikleit ja osteti punane käekott.


Ja nüüd lugu, mis mulle on eluks ajaks meelde jäänud.Pidime pruudile kinkima liiljad, mis ootasid toas vaasis. Olin palju muinasjutte kuulanud ja teadsin, et lillehaldjad elavad just nende suurte valgete õite sees. Kui otsima hakkasin tegi lilleõis praksti ja varre otsast ära ta kukkuski. Oi seda õnnetust! Lahenduse leidis mu tark ema, kes kinnitas õie osavalt nööpnõelaga varre külge tagasi.. Kuid haldjad jäidki seekord leidmata.

Abielu registreerimisest ei ole mul mingeid mälestusi. Niisamuti ei avaldanud 60-ndate alguse moodne pruut mulle erilist muljet. Küll aga jäi meelde pikk peolaud õues ja kaskede lõhn segunenud lillelõhnaga.


Rakvere perekonnaseisuamet Kreutzvaldi tänaval 1961.a. jaanipäeval.

Mina olen see piiluv pisike plika lillede all.

Pulmad peeti Määris vanaisa-vanaema kodus. Kuna rahvast oli palju kaeti pidulaud õue ja vihma kartusel tõmmati varjualuseks presendid ja kiled. Kuna poegadele (minu isa ja onu Eero) pulmapidu ei korraldatud, tehti kõik eriliselt uhke. Pilte tehti ka.


Pildil koos isa venna, onu Eeroga.


Oli ka kena perekonnapilt kodus raamis, aga selle raami oli isa vanast kellaümbrisest teinud

ja pilti sealt seest ei saa kuidagi moodi kätte.



Tädi ja tädimees hakkasid elama Väike-Maarjas nn. kutsekooli majas kuna tädimees õpetas elektrikuid. Tema tegigi meie toa aknaklaasile selle kavala kuradi.

Sel sügisel toimus veel üks sündmus, mis mingil moel meelde jäi. Nimelt sünnitas tädi Anne 1961a. sügisel tütre Tiina, kes kahjuks elas ainult ühe päeva. Mäletan sellest ainult pisikest, loomulikult tühja kirstu, mis millegipärast toodi meie korterisse. Imetlesin siis seda valgest siidist sisustust ja kujutasin ette, et sellest saaks nukule imeilusa printsessivoodi. Surmast ei rääkinud mulle keegi.

1962.a. sügisel sündis tädi Anne perre tütar Ene




No comments: